Wellness

Wellness részlegünk szolgáltatásai

  • infraszauna
  • finn szauna
  • napozó terasz

Finn szauna jótékony hatásai

Egészségünk megőrzésében, erőnlétünk és fittségünk javításában napjaink egyik legkiemelkedőbb eszköze a szauna.

A rendszeres szaunázással testünk megszabadul a felhalmozódott méreganyagoktól, mivel a szauna által kibocsátott hő hatására verejtékezni kezdünk, pórusaink ezáltal kitágulnak, így a káros anyagok gyorsan és könnyen távoznak szervezetünkből.

A szaunázás segítséget nyújt továbbá:

  • fogyásban és az alakformálásban,
  • legyőzni a megfázást, illetve használatával immunrendszerünk megerősödik,
  • stressz leküzdésében, általa okozott káros következmények megelőzésében,
  • ízületi fájdalmak enyhítésében,
  • sportolás utáni izomláz elkerüléséhez.

Infraszauna jótékony hatásai:

Egy 30 perces infraszaunázás alatt testünk 600-800 kalóriát is veszíthet úgy, hogy még csak mozognunk sem kell érte! Amikor az infraszauna kifejti jótékony hatását, a test dolgozik, izzadtságot termel, hogy elvezesse a hőt, egyúttal kiválasztja a zsírokat és a káros méreganyagokat. Így a folyamat alatt a folyadékvesztéssel együtt súlyvesztés is bekövetkezik. Kutatások kimutatták, hogy infraszaunában eltöltve egységnyi időt, szinte ugyanannyi kalóriát veszít az emberi test, mint intenzív sportolás közben. 

A HELYES SZAUNÁZÁS Lépései:

1, ELŐKÉSZÜLETEK

Tisztálkodó zuhanyozással kezdjünk. Ne klóros vízzel a testünkön szaunázzunk!
A szaunába száraz testtel és lepedővel lépjünk.

2, SZAUNÁBAN

Mindig terítsünk magunk alá lepedőt úgy, hogy a talpunk alatt is legyen.
Javasoljuk mindenki számára a legkényelmesebb testhelyzet felvételét, amelyet nyugodtan változtatgathatunk is.
Erős szívdobogás, nyugtalanság esetleg szédülés esetén érdemes elhagyni a kabint a homokórával mit sem törődve!

3, SZAUNÁZÁS BEFEJEZÉSE

A szauna elhagyása után először mindig zuhanyozzunk, lemosva magunkról az izzadságot!
Ezt követi a lehűlés szakasza.

4, LEHŰLÉSI MÓDSZEREK

1.) Zuhanyozás

Ezt elsősorban kisebb szédülés esetén illetve 60 év felettieknek akik nem rendszeres szaunázók illetve nem krónikus szív-, és érrendszeri problémákkal küszködőknek ajánljuk. Ebben az esetben langyos vízzel locsoljuk magunkat fokozatosan hűtve a vizet. Testrészeinket külön-külön locsolgatva, a szívtől legtávolabb eső ponton kezdve a lábbal majd haladva felsőtestünk felé.

 2.) Levegőn való spontán lehűlés

Zuhanyozást követően szárazra törölt testtel kimehetünk a friss levegőre vagy zárt helyiségben is leülhetünk. Ez a legkíméletesebb lehűtési módszer. Azoknak ajánljuk akik nem szeretnék magukat nagyon kimeríteni szeretnének fittebbek maradni szaunázás végén.

Jótékony hatása: szabadban történő lehűlésnek nagyon frissítő hatása van az elmére és testünkre egyaránt. A pszichés blokkok jobban oldódnak.

Javasoljuk kisebb szédülés esetén, nem rendszeres szaunázóknak illetve 60 év felettieknek és mindazoknak akiknek valamilyen egészségi problémájuk van, de orvosi jóváhagyással szaunázhatnak.

...és nem utolsó sorban mindenkinek akinek így jól esik.